Mennyibe kerül ma egy weboldal?
2023.07.12.Miért fontos a copywriting?
2023.10.04.Mi az az örökzöld kampány?
Sokszor látom a vállalkozótársaimon, hogy szívüket-lelküket beleteszik a legújabb szolgáltatásukba vagy termékükbe, kidolgozzák a hasznos programjukat, aztán amikor az értékesítésre kerül sor, megtorpannak.
Halogatják a kommunikációt, a kampány szótól megijednek, pedig ahogy az előző cikkemben is írtam, semmi félelmetes nincs benne.
Ha te is ebben a cipőben jársz, ne aggódj, teljesen megértelek, mert a legelső kampányom előtt nekem is remegett kezem-lábam.
Hogyan kezdtem örökzöld kampányt építeni?
Tavaly júliusban spontán, egy hirtelen ötlettől vezérelve szerveztem egy webinárt, amely célja az volt, hogy az akkor induló CopyClubba minél több lelkes, tanulni vágyó vállalkozó csatlakozzon.
Már a webinárra annyian jelentkeztek, hogy nagyon gyorsan felismertem, itt bizony nincs helye a félrebeszélésnek, nagyon fel kell készülnöm, mert rengetegen számítanak rám.
Gondolhatod, hogy mennyire voltam ideges.
Végül a teljes szöveget (még a salest is!) felolvastam.
A legérdekesebb az volt, hogy az idegeskedésem ellenére extrém jó eredményeket hozott az első kampányom.
Utólag, amikor a mentorommal kielemeztük, hogy vajon mi lehetett a háttérben, akkor arra jutottunk, hogy
- olyan szolgáltatást kínáltam, amelyre sikerült korábban nagy igényt teremtenem.
- a kampány során egyértelműen és hatékonyan kommunikáltam a CopyClub értékét.
- hittem és hiszek is teljes szívvel a szövegírás fontosságában, és ezt megérezték a résztvevők is.
A sok jelentkező miatt kénytelen voltam megtanulni úszni a mély vízben, de tudod, mit?
Két dolgot egy életre megtanultam belőle.
Ha hiszel a szolgáltatásod vagy terméked sikerében, akkor a megtehető nagy részét már megtetted, azaz mindent, ami rajtad múlt, szorgalmasan elvégezted.
Amikor szívvel benne vagy a kampányban, azt érzi a közönséged, a célcsoportod.
A másik, hogy igaz, a kampányolás nem agysebészet, de csak élesben lehet igazán jól megtanulni. Tehát, csinálni kell!
Éppen ezért inkább kezdd kicsiben, egy kisebb kampánnyal, ami lehet például egy rövid örökzöld kampány. A lényeg, hogy ne halogasd!
Nézzük, mi az az örökzöld kampány!
Egy automatizált értékesítési rendszer, amely állandóan aktív, így folyamatos ügyfél és értékesítési hullámot generál.
Vagyis egyszer kell elkészítened és beállítanod, utána megy ügyesen magától, és hozza neked az ügyfeleket. Állandó terméknél vagy szolgáltatásnál érdemes megcsinálni és a kulcs, hogy minden lépése automatizálva legyen.
Nézzük meg konkrét példákon keresztül is, hogyan is néz ki a gyakorlatban egy örökzöld kampány:
Coachként tegyük fel, az a célod, hogy folyamatosan jöjjenek hozzád ügyfelek. Hasznos, ha egy olyan örökzöld kampányt indítasz, amellyel megmutatod a célcsoportodnak, hogy a megoldáshoz az apró, következetes lépések sorozata vezet.
Készítesz egy csalianyagot, amely lehet e-book, csekklista vagy akár egy webinár felvétele, amely tartalmazza azokat a lépéseket, amelyek értékesek és hasznosak a leendő ügyfeleid és vásárlóid számára. Feliratkozásért cserébe elküldöd e-mailben egy olyan egyszeri ajánlattal, amely csak a csalianyagot letöltőknek jár és csak bizonyos ideig elérhető. A letöltés utáni két napon még küldesz egy-egy e-mailt, amelyben egyrészt felhívod a figyelmét arra, hogy ne maradjon le az akciós időszakról, másrészt kiemeled, hogy miért változik meg az élete, ha igénybe veszi a szolgáltatásodat.
Kozmetikusként: egy megoldás lehet, ha minden új vendéged, aki bejelentkezik hozzád kap egy kupont, amellyel ő és egy barátnője is igénybe vehet egy kezelést 20 százalék kedvezménnyel. A kupont érdemes ugyancsak e-mailben kiküldened, mert így a hírleveleken keresztül lehetőséged lesz a folyamatos kommunikációra is.
Kézművesként együttműködhetsz olyan helyi üzletekkel, akik szívesen kihelyezik a termékeidet. Így nemcsak az eladásaidat növelheted, hanem az ismertségedet is.
Az utolsó példa nem teljesen automatizált, mert az üzleteket fel kell keresni a termékeiddel, de szerettem volna megmutatni, hogy egy örökzöld kampány működhet offline is.
Nyugodtan lehetsz egyedi és rendhagyó, csak a kapacitásod és az energiád szab határt az ötleteidnek és a kreativitásodnak. Arra figyelj, hogy dolgozd ki a lépéseit és automatizáld (amit csak tudsz).
Milyen elemeket tartalmazzon egy örökzöld kampány?
- Csalianyag: ez egy olyan, a célcsoportod számára hasznos és értékes anyag, amely megoldást nyújt az egyik problémájukra. Lehet például egy e-book, webinár, workshop felvéve, cikksorozat, e-mail sorozat, hanganyag vagy egy videó. Ezt az anyagot a feliratkozód e-mailben kapja kézhez.
- Köszönő oldalon nemcsak a letöltést tudod megköszönni, hanem már akkor ismertesd a feliratkozóddal azt a különleges ajánlatot, amely csak a csalianyag letöltőinek jár.
- Landoló oldal a különleges ajánlatod részére: itt tudod bemutatni, hogy milyen előnyökkel jár számára, ha igénybe veszi az ajánlatodat.
- Értékesítési e-mailek: abban segítenek, hogy ráerősíts az ajánlatod értékének a kommunikálására, például korábbi ügyfélvisszajelzések megosztásával; illetve bevesd a sürgetést is, mint meggyőzési technika.
Láthatod, hogy ha van egy jó ötleted és szorgalmasan beleteszed a munkát, akkor egy olyan rendszert sikerül majd kiépítened, amely a háttérből támogatja a vállalkozásodat.
A CopyClubban két hónapot szenteltünk a kampányoknak, nagyon részletesen elmagyaráztam, hogy mikor melyiket és hogyan érdemes alkalmaznod a maximális eredmény elérése érdekében.
Szeretnéd te is megtanulni, hogy pontosan milyen szövegekre van szükséged egy hatékony és jól konvertáló örökzöld kampányhoz?
Akkor kattints ide, és csatlakozz még ma a CopyClubhoz, ahol lépésről lépésre megtanulhatod, hogy mire van szükséged egy sikeres kampány felépítéséhez!