Mi az a marketing kampány?
2023.07.03.Mi az az örökzöld kampány?
2023.07.12.Mennyibe kerül ma egy weboldal?
Ha már láttál tőlem egy-két Instagram Story-t vagy vettél részt valamelyik ingyenes webináromon, akkor biztos vagyok benne, hogy feltűnt, mennyire hiszek a szövegírás erejében.
Amíg a fiam egészen kicsi volt, és soha nem aludt (legalábbis én így éreztem), cikkeket írtam egy online magazinnak. Kisgyermekes anyaként a téma nekem is aktuális volt, így simán megírtam – nyolc kávéval megtámogatva a napomat – heti néhány cikket.
Újságíróként végeztem az egyetemen, szeretek is írni, de tudtam, hogy a cikkek gyártása nem az én igazi hivatásom, éppen ezért annyi célom volt, hogy a kisbabás teendők mellett legyen egy olyan pici szelete a napomnak, amikor kreatívan használhatom az agyamat.
Nem mintha egy kisfiút egész nap lefoglalni segítség nélkül nem igényelne kreativitást, de biztos érted, hogy mire gondolok.
Mikor már nagyobb lett, elkezdett oviba járni, a férjem egyik nap azzal állított haza, hogy szerinte nekem a copywritinggal kellene foglalkoznom. Ahogy elkezdtem tanulni róla, hirtelen minden összeállt és a helyére került a fejemben.
Azonnal megláttam, hogy ezzel micsoda értéket nyújthatok a vállalkozó társaimnak, egyértelmű volt, hogy ezt kommunikálnom is kell, és az is hamar körvonalazódott, hogy miért leszek ezzel egyedülálló a piacon.
Az indulásom után nem sokkal lett is honlapom, hiszen tudtam, hogy kell a professzionális felület, hogy a leendő ügyfeleim tudjanak árajánlatot kérni.
Mikor legyen és mikor ne weboldalad
Ha esetleg nem olvastad ezt a cikkemet, akkor mindenképpen fusd át és nézd meg, hogy hány pontot tudsz kipipálni belőle. Ha bármelyik hiányzik, akkor először azon dolgozz, hogy meglegyen az összes válaszod.
Mert egyértelmű cél, üzenet, értékajánlat, vezérszál és a te szupererőd azonosítása nélkül a weboldalba fektetett költséged nem fog megtérülni.
Volt honlapom, amikor heti néhány cikket írtam? Nem.
Szükségem lett volna rá? Nem, mert nem volt olyan célom, amelyet támogatott volna.
Akkor legyen honlapod, ha már tudod, hogy mi lesz a feladata, hogyan szolgálja a vállalkozásod érdekeit, és nem azért szeretnél, mert „kell” vagy mert „elvárt”.
Ha ezzel megvagy, akkor bizonyára már el is kezdtél nézelődni, hogy mennyibe kerül manapság egy profin összeállított weboldal.
Milyen költségekkel számolj, ha saját weboldalt szeretnél a vállalkozásodnak?
Ahhoz, hogy egy kész, szuperül működő honlapod legyen, szükséged lesz:
- webes által felépített weboldalra, a dizájnra
- a honlapod szövegére
- domain névre és tárhelyre
- jogi dokumentumokra, mint például: adatvédelmi nyilatkozat, jogi nyilatkozat, ÁSZF
Nézzük részletesen:
Webdizájn
Az árak néhány tízezer forinttól a csillagos égig mozognak, függ a webes tapasztalatától, a honlapod komplexitásától és attól is, hogy egyedileg felépített weboldalra van-e szükséged, vagy elegendő egy sablon.
Egy sablon honlap elkészítése nagyjából 50 000 – 100 000 Ft-ba kerül.
Ha egyedileg felépített, arculat kialakítását is tartalmazó csomagot kérsz, akkor 100 000 – 500 000 Ft-ot is elkérhetnek a honlapod elkészítéséért.
Szöveg
Szövegíróként nem meglepő, hogy mindig mondom, a tartalommal kell kezdeni a honlapod elkészítésének folyamatát, mert a stratégia alakítja a szöveget, a szöveg pedig a dizájnt. Ha felcseréljük a sorrendet, annak lehet, nem lesz jó vége.
Az árak itt is széles skálán mozognak és ugyancsak az ügynökség vagy szabadúszó szövegíró tapasztalatától és a vállalkozásod, márkád sokrétűségétől függ, hogy mennyibe kerül majd a weboldalad szövege.
Ma a piacon 95 000 – 350 000 forint között vállalják szövegírók egy honlapszöveg megírását. Én, amikor van kapacitásom ügyfélmunkára, akkor 150 000 Ft-ot kérek el egy komplex weboldal szövegezéséért.
A domain, tárhely és a jogi nyilatkozatok elkészíttetésének díja ugyancsak hozzáad jó pár tízezer forintot a számlához.
Tudom, csak úgy röpködnek itt a tizen-százezrek, induló vállalkozóként én is csak fogtam a fejemet, hogy mégis hogy a jó életbe teremtsem elő ezt az összeget?!
Ahelyett, hogy lemondanál a saját weboldalról egy időre vagy örökre, érdemesebb higgadtan átgondolni, hogy mi az amit te is meg tudsz csinálni.
Ha abban a szerencsés helyzetben találod magad, hogy gyakorlott webdizájner, szövegíró vagy jogász vagy, akkor egyértelmű, hogy hol tudsz spórolni.
De mi a helyzet akkor, ha történetesen egyik sem, mert mondjuk személyi edzőként, coachként, mentorként segíted az ügyfeleidet vagy mondjuk a kozmetikád honlapját szeretnéd elkészítettetni?
Ebben az esetben magabiztosan tudom mondani, mert több CopyClubos diákom is sikeresen megírta a saját honlapja szövegét, hogy a szövegírás tanulható, így ha nem szeretnéd vagy nem tudod, nem kell kiszervezned!
Tudom, most magam ellen, mint copywriter beszélek, de az a tapasztalatom, ha mindig is szerettél írni, akkor egy kis segítséggel el tudod készíteni a honlapod szövegét. Mivel pontosan ismered a célcsoportodat, a problémáikat, amire a megoldás te vagy, már csak azt kell megtanulnod, hogy hogyan csomagold be az üzenetedet úgy, hogy célba is érjen.
Én sem az anyatejjel szívtam magamba a meggyőző szövegírás pszichológiai elemeit, hanem a Maïder Tomasenától, a spanyolajkú világ egyik legismertebb és legjobb copywriter szakemberétől tanultam. Rengeteg gyakorlással és számos továbbképzés után pedig a szívügyemmel foglalkozhatok, és megmutathatom a hozzám hasonló kis- és középvállalkozóknak, hogy hogyan használják stratégiailag a szavak erejét a vállalkozásukban.
Gyere, csatlakozz Te is a CopyClubba, és tanuld meg, hogyam alkalmazd a meggyőzés erejét a szövegeidben!
A csatlakozás részleteit itt találod: https://evihernaez.mykajabi.com/copyclub.
Szeretettel várlak!