Hogyan ne legyen tortúra a videókészítés?
2023.02.25.A hatékony weboldalszöveg-írás 5 alapszabálya
2023.06.12.4+1 elem, ami nem hiányozhat a weboldalad szövegéből
A mai online világban úgy gondolom, hogy elengedhetetlen a vállalkozások számára, hogy rendelkezzenek honlappal. Persze nem feltétlenül a vállalkozásod vagy céged kezdeti időszakában lesz rá szükséged, tehát ne a weboldalad hiánya tartson vissza az indulástól.
Ám ha úgy döntesz, hogy eljött az ideje a szintlépésnek és vele együtt egy új honlapnak, akkor mindenképpen tudatosan kezdj hozzá a feladathoz.
A mai cikkben 4 + 1 olyan dologról lesz szó, amelyek megléte vagy hiánya dönti majd el, hogy sikeres weboldalad lesz-e vagy sem.
Akkor jegyzetfüzeteket előkészíteni, és nézzük:
Egyértelmű üzenet
Ha valakinek szóban meséled el, hogy mivel foglalkozol, és észreveszed, hogy egy ásítást igyekszik finoman elnyomni, akkor még van esélyed korrigálni és a lényegre térni. Sajnos, ha ez a valaki a honlapod előtt készül éppen elszenderedni, akkor sanszos, hogy nem olvassa át az egészet, hanem egyszerűen csak rákattint a sarokban figyelő x-re.
Éppen ezért kell nagyon pontosan kommunikálnod, úgy, hogy a potenciális vásárlód számára világos legyen, hogy pontosan mivel foglalkozik a márkád/céged, vállalkozásod.
Ez az a marketing üzenet, amely választ ad a következő kérdésekre:
– Mit csinálsz?
– Miért csinálod? és hogy
– Kinek teszed ezt?
Tudom, ez nem egyszerű feladat, de az a jó hír, hogy egyszer kell pontosan megfogalmazni, és azt a szöveget használhatod utána a honlapodon, és személyes bemutatkozások alkalmával is.
Értékajánlat
Ha nem derül ki a látogató számára gyorsan és egyértelműen, hogy mit nyer veled, neki „mi a buli abban”, ha veled dolgozik vagy megveszi a termékedet, akkor sajnos nagyon nagy az esély arra, hogy visszatér a Google találati oldalára és tovább böngészik.
Az értékajánlat az első elem, amelyet a felhasználóknak meg kell találniuk a kezdőoldalon, különösen a címben és az alcímben, de legkésőbb az első bekezdésben:
- a márka által ígért megoldást
- a termék vagy szolgáltatás milyenjét, amely egyértelműen kifejezi, hogy milyen
előnyt nyújt a vásárlónak
- a vásárló által elérhető eredményeket
- a márka sajátos filozófiáját, amellyel kapcsolódik az ügyfél filozófiájához.
Vezérszál
Legyen benne egy vezető szál, amely értelmet ad az egész szövegnek, tükrözi a fő érveit, és az elejétől a végéig kézen fogva vezeti a felhasználót.
Mi lesz a fő érv, amivel meg akarod győzni az olvasót?
Mi az a nagy központi gondolat, amivel azt akarod elérni, hogy az illető maradjon?
„Ha nincs benne egy nagyszerű fő gondolat, a szöveg
úgy tovaúszik, mint egy hajó az éjszaka közepén”
DAVID OGILVY
Miben vagy te más?
Mi az, amit az ügyfeled a terméked vagy a szolgáltatásod által kaphat?
Mi különböztet meg téged bármely más hasonló lehetőségtől?
És végül: mit adsz a világnak, amihez foghatót senki más nem ad?
Tudom, ezek sem azok a kérdések, amelyekre kapásból tudod majd a választ. Ha mégis, az nagyon nagy segítség!
Gondold át, hogy miért csinálod a munkád, miért kelsz fel reggelente. Miért létezik a vállalkozásod? Ha megtalálod, hogy mi a te motivációd, az segíthet abban, hogy meglásd, pontosan hogyan nyújtasz más szolgáltatást, mint a versenytársaid.
+1. Cél:
Ezt tettem az utolsó helyre, de nagyon-nagyon fontos eleme egy sikeresen működő weboldalnak. Méghozzá azért, mert konkrétan meghatározott cél nélkül, amely egy
bizonyos cselekvés elvégeztetésére irányul, nem létezik szövegírás egy weboldalon.
Ha azt akarjuk, hogy a weboldal egy célt szolgáljon, akkor nem szabad úgy tekintenünk rá, mint egy puszta bemutató felületre, hanem olyan eszközként kell felfognunk, amellyel a felhasználó részéről cselekvést lehet kiváltani.
Hogyan tudod ezt a célt meghatározni? Válaszolj az alábbi kérdésekre:
Mit akarok, mit tegyen meg minden látogató mielőtt távozik?
- Iratkozzon fel?
- Foglaljon időpontot?
- Vásároljon digitális vagy fizikai terméket?
- Jelentkezzen be tanácsadásra?
Érdemes arra törekedni, hogy egy darab célja legyen a honlapodnak. Maximum három, ha nagyon indokolt!
Ez azért annyira fontos, mert ha túl sok opciót kínálunk, a potenciális vásárló elveszhet az olvasásban.
Szerencsére ezt a fő célt változtathatod a vállalkozásod stratégiája alapján, tehát nem kell, hogy örökre ugyanaz legyen a célod. Lehet ma még ügyfelekre van szükséged, de két év múlva már egy kurzust adnál el.
A honlap akkor jó, ha mindig a vállalkozásod aktuális céljait támogatja.
A fenti pontok alapján látszik, hogy az nem elég, ha rendelkezel egy weboldallal. Ahhoz, hogy valóban hatékony legyen, tartalmaznia kell bizonyos alapvető elemeket, amelyek kulcsfontosságúak a sikerhez. Ha figyelsz arra, hogy egyértelmű, lényegre törő legyen, kapcsolódjon a látogató vágyaival és vegye rá a felhasználót, hogy úgy cselekedjen, ahogy szeretnéd, akkor biztos lehetsz benne, hogy érdemes volt időt és pénzt fektetned a megvalósításába!
Jól jönne még néhány ezekhez hasonló tipp? Iratkozz fel és értesülj az elsők között a legújabb cikkekről: