A legjobb platform digitális oktatáshoz
2023.10.16.Mik azok a hatalmi szavak, és miért használd őket az értékesítési szövegeidben?
2024.02.20.Vevőcsalogató árazási fortélyok melyekkel te is vonzóbbá teheted áraidat
Az árak megfelelő kommunikációja és prezentálása az egyik leghatékonyabb értékesítést támogató eszköz a marketingben. Még ha azt is állítjuk, hogy minden döntésünk racionális, valójában ez csak nagyon ritkán van így. Igaz, racionalitást keresünk minden vásárlásban, de a döntést a legtöbb esetben érzelmeink és az agyunkban zajló neuropszichológiai folyamatok befolyásolják.
Ebben a cikkben megismertetlek néhány apró, de annál hatásosabb trükkel, melyek neked is segíthetnek az áraidat vonzóbbá, az értékesítést pedig sikeresebbé tenni.
Nem mindegy, hogyan tálalod a költségeket
Számos vizsgálat kimutatta, hogy a vételár+szállítási költség kombináció jóval vonzóbb a vásárlók számára, mint az ingyenes szállítás magasabb árral, mert általában a kedvezőbb árú terméket keressük.
Havi előfizetési ajánlatoknál roppant csábító lehet az ár lebontása napi költségre. Sokkal könnyebben elköteleződünk ugyanis egy kávé, egy csomag rágó vagy egy gömb fagyi áráért, még akkor is, ha havonta pontosan ugyanaz az összeg hiányzik majd a pénztárcánkból.
Vizuális trükkök a vonzóbb árakért
A színek és betűméretek megfelelő használatával még jobban kiemelheted ajánlatodat. A kontrasztos, pozitív színek és nagyobb betűméret jobban felhívják a figyelmet és kecsegtetőbbé teszik a kedvezményes árat.
Ugyanakkor az ár elhelyezése a weboldalon, szintén nagyon fontos stratégiai lépés. Magasabb árú termékeknél a fotó a bal oldalon, az ár pedig a jobb oldalon szerepel. Ez az elrendezés segít a vásárlóidnak először a termékbe szeretni, majd az árat elfogadni. Az alacsony árakat viszont pont e sorrend megfordításával érdemes hangsúlyoznod.
Árengedmények furfangos szemléltetése
Az árengedmények kommunikációjában is rettentően fontos a tálalás. Alacsonyabb árú termékeknél jobban szeretjük azt látni, hány százalékot spórolunk meg. Míg a magasabb összegeknél megnyerőbb, ha azt látja a vásárlód, hogy pontosan mekkora összeget takaríthat az ajánlatoddal.
Az érték legyen a lényeg, ne az ár
Ne az árra helyezd a hangsúlyt, hanem a termék vagy szolgáltatás értékes jellemzőire. A biopamut kifejezés például ma már nem újdonság a ruhaiparban. Viszont, ha olyan pólót értékesítesz, melynek anyaga mentes a mérgező vegyi anyagoktól, és előállítása nem szennyezi a talaj, az ökoszisztémák és az emberek egészségét, máris különlegesebbé válik vásárlóid szemében.
Az áraid feltüntetése ne csak egyszerű információátadás legyen
Minden esetben jól gondold át, mert ez bizony a marketingstratégia egy lényeges része. Használd ezeket a fortélyokat marketing kampányaidban, hirdetéseid szövegében vagy a weboldaladon, és hidd el, a várt hatás nem marad el.