Mi az az örökzöld kampány?
2023.07.12.A legjobb platform digitális oktatáshoz
2023.10.16.Miért fontos a copywriting?
Szerinted képes egyetlen egy szó rávenni Téged arra, hogy megváltoztasd a döntésedet? Esetleg, hogy megvegyél valamit, amire korábban azt hitted, hogy szükséged sincsen?
Copywriterként és szövegíró mentorként biztosan állíthatom, hogy igen!
Lehet, hogy nem egyetlen egy szóban rejlik majd ez a varázslat, de a megfelelő mondatok bizony képesek elérni, hogy a célcsoportod vásároljon is tőled!
Azért is vagyok ebben annyira biztos, mert (képes vagyok a saját vicceimen nevetni, azaz) még azok a szavak is hatással vannak rám, amelyeket én írok le.
A napokban osztottam meg erről egy posztot Instagramon, hogy minden alkalommal, amikor egy honlapon vagy landoló oldalon dolgozom, el kell rejtenem a bankkártyámat, mert legszívesebben azonnal vásárolnék magamnak valami szépet. És nem csak egyet.
Az egyik legutóbbi projektem, ahol nőies, egyedi és csodaszép olasz bőrtáskák webshopjának a szövegén dolgoztam, gondolhatod, hogy egyáltalán nem könnyítette meg a dolgomat!
Ezért nem győzöm hangsúlyozni, hogy a megfelelő szavak eladnak, mindegy, hogy
a weboldalad szövegéről, a hirdetéseidről vagy a landoló oldalad szövegezéséről van szó.
Úgy gondolom, hogy manapság egy vállalkozó sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy nem tanulja meg ezeket tippeket és fogásokat, mert ez a tudás pénzben is kifejezhető eredményeket hoz.
Mi pontosan a copywriting és miért annyira fontos számodra is?
Egy korábbi cikkemben már kiveséztem, hogy mi a különbség a tartalommarketing és a copywriting között, és mikor melyiknek van itt az ideje a kommunikációdban.
A saját vállalkozásom építése során, és más vállalkozókon keresztül is látom, hogy mennyire fontos és elengedhetetlen a meggyőző szövegírás. Vállalkozóként az egyik legfőbb célunk, hogy sikeresen értékesítsük a termékeinket és szolgáltatásainkat, hiszen ez tartja az egész vállalkozást életben.
Éppen ezért a copywriting technikák elsajátításával egy olyan tudásra tehetsz szert, amely ezt a célodat fogja szolgálni.
Segít, hogy növeld az eladásaidat anélkül, hogy erőlködésnek érezd az értékesítést, esetleg, hogy még te is forgasd a szemedet a használt frázisokon.
Vagyis, ha tudod, hogy szükséged van az eladásaid és a bevételed növelésére, de utálsz róla kommunikálni, akkor a copywriting és Te nagyon jó barátok lesztek!
Hallgass, mielőtt írsz!
Ha szeretnél jól konvertáló és kasszarobbantó szövegeket írni, akkor az első lépés, hogy nem írsz le egyetlen szót sem.
Igen, jól olvasod.
Ugyanis a meggyőző szövegírás a hallgatással kezdődik. Ha szeretnél hatékonyan értékesíteni, akkor először pontosan tudnod kell, hogy kinek teszed azt, és mi az ő problémája, vágya vagy igénye. Ha sikerül belehelyezkedned a helyzetébe, és átérezni az elakadásait, akkor máris látni fogod, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod hogyan segít neki.
Ezzel pedig kiemeled a folyamatból az értékesítéshez kapcsolódó „nyomulós” stigmát, hiszen számodra is egyértelmű lesz, hogy az ideális vásárlódnak szüksége van arra, amit nyújtasz.
Amikor megnyitottam a CopyClub előfizetéses csoport kapuit, vagy amikor elérhetővé tettem a különböző kurzusaimat, hidd el, a legelső gondolatom nekem is az volt, hogy:
„Hú, ezeket most el KELL adnom.”
Persze, ezen hamar átlendültem, mert pontosan tudom, hogy micsoda segítséget nyújtok a hozzám hasonló kis- és középvállalkozóknak.
Egy olyan lehetőséget, eszközt kínálok, amely elsajátításával sokkal hatékonyabban érik el a céljaikat, legyen az értékesítés vagy feliratkozók gyűjtése.
Legközelebb, amikor megijeszt az eladás gondolata is, csak helyezkedj bele az ideális vásárlód helyzetébe, képzeld el, hogy milyen egy napja, mi frusztrálja, mire keres megoldást, és fókuszálj arra, hogy Te hogyan tudsz neki segíteni.
A megfelelő szavak eladnak
Amikor copywritingot tanulsz, akkor valójában azt sajátítod el, hogy mikor, miért és milyen sorrendben használd a megfelelő szavakat.
Milyen formában tálald a gondolataidat ahhoz, hogy elérd a célodat: meggyőzd a vásárlódat arról, hogy te vagy a válasz a még meg nem fogalmazott problémáira is.
A jó szöveg kiemeli, és pontosan a szükséges szavakkal ki is fejezi, hogy mit csinálsz jól, miben különbözöl a konkurenciától úgy, hogy az ügyfeleknek ne legyenek kétségei afelől, miért bízzanak meg pont benned, azaz a termékedben vagy szolgáltatásodban, és ne mást válasszanak.
Ezzel a tudással felvértezve pedig képes leszel a megfelelő üzenetet, az ideális vásárlód ízlésének megfelelően tálalva, olyan hangnemben átadni, hogy képesek legyenek hozzád kapcsolódni, és így vásárolni.
Mivel a célcsoportod számára könnyen érthetővé teszed, hogy te vagy a megoldás a problémájukra, ezért könnyen és elegánsan kerülhetsz a versenytársaid elé, miközben olyan értékes kapcsolatot alakítasz ki velük, amely eredménye forintban mérhető lesz.
Akkor ez etikus?
Egy jól konvertáló landoló oldalnak nem kell tisztességtelen eszközökkel manipulálnia.
Például, amikor felsorolod, hogy a szolgáltatásod kinek való és kinek nem, akkor nagyon fontos, hogy milyen céllal teszed ezt.
Tegyük fel, hogy kozmetikusként szeretnéd a legújabb, modern és teljes körű arckezelésedet értékesíteni. A felhasznált termékek minősége, illetve a szakmai fejlődésedbe és a gépekbe fektetett összegek miatt a szolgáltatás nem belépő termék. Azaz nem egy egyszerű arctisztítás árába kerül.
Ezért fontos, hogy kiemeld, kinek javaslod a kipróbálását.
Tisztességtelen manipulatív technika, ha például azt írod, hogy „Ne válaszd ezt a kezelést, ha számodra nem fontos a szép és egészséges arcbőr.”
Hiszen ki ne szeretne szép és egészséges arcbőrt vagy testet?!
Helyette sokkal őszintébb és célravezetőbb, ha valódi okokat sorolsz fel, mint például:
„Nem javaslom ezt a kezelést, hogyha még soha nem jártál kozmetikusnál vagy 25 évesnél fiatalabb vagy. Ebben az esetben ajánlok olyat, amely a számodra megfelelő.”
Hidd el, értékelni fogják az őszinteségedet, és mivel így azokat a klienseket vonzod be, akiknek valóban szükségük van a szolgáltatásodra, ezért tényleg elégedetten távoznak majd tőled.
A meggyőző szövegírással képes leszel megszólítani az ideális vásárlódat, a fenti esetben a negyven feletti, a kinézetére költeni akaró és tudó hölgyeket, és nem mindenkit, aki valaha már megfordult arckezelésen.
A célcsoportodra, az ő problémájuk megértésére fókuszáló őszinte kommunikáció a meggyőző szövegírás alapja. Abban támogat, hogy növeld a bevételeidet, kitűnj a versenyből, miközben azzal a jóleső érzéssel is gazdagodj, hogy valóban segítettél aznap valakinek.
Készen állsz elkezdeni?