
A hatékony weboldalszöveg-írás 5 alapszabálya
2023.06.12.
Mennyibe kerül ma egy weboldal?
2023.07.12.Mi az a marketing kampány?
Amikor belecsöppentem a szövegírás világába, nagyon hamar rájöttem, hogy nem csak jól megfogalmazott mondatokra és olvasmányos cikkekre lesz szükségem, hanem egy alapos marketingtudásra is.
Mivel azt olyan egyetemen tanítják, ahol vele együtt közgázt, matekot és egyéb számokkal szoros kapcsolatban álló tantárgyat is, ezért útjaink a marketinggel a vállalkozásom indításáig nem keresztezték egymást.
Az elmúlt két évben szerintem kiolvastam spanyolul, magyarul és angolul egy komplett szakmai könyvtárat, elvégeztem jó néhány tanfolyamot és részt vettem egy egy éves mentorprogramon is, úgyhogy mostanra már eljutottam arra a szintre, hogy nemhogy a szemem sem rebben, amikor repkednek a szakszavak, hanem beépültek az aktív szókincsem közé.
Emlékszem, az eleje nem ilyen volt, csak fogtam a fejem az első könyvek olvasása és a kurzusok hallgatása közben, hogy: Mi van?!
A mentorprogramon a számomra „nagyok” úgy beszéltek konverzióról, kampányokról, tölcsérekről, hogy a magyar mondatok feléhez szótár kellett volna.
Pedig nem bonyolult, csak annak hangzik.
Talán emlékszel, amikor szüleid vagy nagyszüleid feladtak a Szuperinfóban egy hirdetést, hogy motoros fűkasza, olajradiátor vagy szobabútor eladó.
Már az is kampánynak számított.
Nézzük, hogy mi is a kampány pontosan?
Nem kell komplex dologra gondolni. A kampány az ajánlatod, azaz a terméked vagy szolgáltatásod bemutatása és értékesítése a potenciális vásárlóknak.
Tehát, amikor van egy szolgáltatásod vagy terméked, és azt akarod, hogy az emberek tudjanak róla abból a célból, hogy megvegyék.
Edzőként például a fenékformáló, a hasizomerősítő programodat vagy az edzéstervedet szeretnéd értékesíteni a célcsoportodnak.
Coachként a hat alkalmas coaching csomagodra várod a jelentkező ügyfeleket.
Kézművesként szeretnéd, ha húsvétra, anyák napjára vagy karácsonyra készülő termékeidet mind eladnád.
Kozmetikusként egy új arckezelést vezettél be, és célod, hogy minél többen foglaljanak időpontot hozzád.
A kampány lényegében tényleg ennyi: valamit szeretnél eladni és erről informálod a leendő ügyfeleidet és vevőidet.
Nekem szükségem van kampányra?
Ha a fenti példákat nézzük és csak egy e-mailt küldesz ki vagy egy posztot teszel ki az új termékedről, a szolgáltatásodról, a programodról, az valószínű, hogy nem ér majd el mindenkit, akit szeretnél. Ha el is ér, egy darab poszt nem fog rájuk akkora hatást gyakorolni, mintha átgondoltan, tervszerűen mondanád el nekik, hogy mivel készülsz.
Ha kozmetikusként kiragasztasz 4-5 szórólapot a szalon környékén, nem lesz akkora hatása, mintha mondjuk a közeli iskolában, óvodában is kitennéd, ahol a fáradt, szépülni vágyó anyukák gyakran megfordulnak.
Ha szeretnéd/nél:
- a vállalkozásodat és a márkádat ismertebbé tenni, így több követőt szerezni, akik később vásárlókká válnak majd,
- új terméket vagy szolgáltatást bevezetni,
- többet eladni egy már létező termékedből vagy szolgáltatásodból,
- növelni a e-mail-feliratkozólistádat,
akkor érdemes elindítanod a kampányodat, mert így automatikusan készítesz egy tervet is, amit követve átgondoltan adod át az üzenetedet.
A kampány segít, hogy komplexen sikerüljön bemutatni a termékedet vagy szolgáltatásodat úgy, hogy a vásárlód értékesebbnek érezze amit kap, mint amennyit fizetnie kell érte.
Nemrég a fiam hat éves lett, és vagy egy hétig ünnepeltünk, annyi meghívást kapott, én pedig megszerveztem a buliját.
Látszólag semmi köze nincs egy szülinapi partinak a marketing kampányokhoz, de lényegében ugyanazt csináltam, mint amikor a vállalkozásomban indítok kampányt.
Cél kijelölése
A szülinapi buli pontos célja az volt, hogy megünnepeljük a fiam hatodik születésnapját a családdal és a barátaival.
Branding/buli témájának meghatározása
Figyelembe vettem, hogy mit szeret most a kisfiam, és úgy szerveztem meg a napot, hogy minden azt tükrözze: a dekoráció, a meghívó, sőt még a meghívottaknak szóló ajándékcsomagok is.
Tervezés és stratégia
Eldöntöttük, hogy hol ünneplünk, kiket hívunk meg, milyen játékokat szervezünk a gyerekeknek, milyen dekorációra lesz szükségünk és megrendeltük a falatkákat és italokat.
Kommunikáció
Kiküldtük a meghívókat, hogy a vendégek tudjanak minden részletről: megkapták az időpontot, a helyszínt, a részleteket. Az érték is egyértelmű volt számukra: a gyerekek együtt játszanak, a szülők pedig élvezhetik a többi felnőtt és a jó borok társaságát, miközben nekik semmit nem kellett megszervezniük. Szerintem minden szülő tudja, hogy mekkora az értéke egy olyan bulinak, ahol nem ők a házigazdák.
Megvalósítás és koordinálás
A buli napján figyeltem rá, hogy minden zökkenőmentes legyen, időben a helyére kerüljön és mi is csinosan, frissen várjuk a vendégeket. Senkinek ne legyen üres a pohara, minden gyerek jól érezze magát, az elfogyott szendvicseket és salátákat pótoljuk és hogy megköszönjem mindenkinek a részvételt.
Elemzés:
A buli végén pedig levontam a következtetést, hogy a hat évesek még túl fiatalok az üvegpohárhoz, jövőre inkább a műanyaggal próbálkozunk.
Valószínű, hogy már te is rengeteg kampányt levezényeltél életedben anélkül, hogy tudtál volna róla.
Éppen ezért akkor sem kell megijedni tőle, ha a vállalkozásodban indítanál egyet.
Készülök egy meglepetéssel, hamarosan hozom az infót róla, de annyit elárulhatok, hogy
ha a kampányok indítása eddig nehézséget okozott számodra, akkor iratkozz fel a várólistára, mert ez hamarosan megváltozik majd!