Logo EviHernaezLogo EviHernaezLogo EviHernaezLogo EviHernaez
  • FŐOLDAL
  • SZOLGÁLTATÁSAIM
  • RÓLAM
  • BLOG
  • KAPCSOLAT
TANULJ VELEM
✕
weboldal szöveg
4+1 elem, ami nem hiányozhat a weboldalad szövegéből
2023.03.27.

Te is meg tudod írni!

5 olyan azonnal bevethető tipp, amely segítségével úgy írhatod meg weboldalad szövegét, hogy igazán támogassa céljaidat: legyen az vásárlásra ösztönzés, feliratkozógyűjtés vagy ajánlatkérés.

Mivel lassan több, mint két éve tolom napi szinten a kommunikációt, hogy mennyire fontos a sikerességedhez a jó és meggyőző szöveg, el tudom képzelni, hogy ijesztőnek és túl nagy falatnak tűnhet például a weboldalad megírása. 

Esetleg a versenytársaid hasító(nak tűnő) online jelenléte bizonytalanít el, hogy te hogyan kommunikáld a vállalkozásod értékét.

Hiszen az online világban, a közösségi média felületeid mellett, a honlapodra látogatva szerzi meg a célcsoportod az első benyomást rólad és a vállalkozásodról. Éppen ezért annyira fontos, hogy az üzenet és a dizájn összhangban legyen és támogassa a céljaidat. 

Akkor is, ha egyébként szeretsz írni, és nem szerveznéd még ki a szövegírást, biztosan nem akarsz feleslegesen időt tölteni egy végül nem jól „muzsikáló” honlap megírásával.

A meggyőzően megírt szöveg fontossága mellett azt is mindig hangsúlyozom, hogy a marketing szövegírás tanulható. A mai cikkben olyan tippeket osztok meg veled, amelyek segítenek, hogy magabiztosan vágj bele a weboldalad megírásába.

Rengeteg előnye van annak, ha te ragadod meg a billentyűzetet. Például megspórolhatod a szövegírónak kifizetendő összeget, és ne felejtsük el azt az elégedettséget sem, amelyet a sikeresen elvégzett feladat miatt érzel majd.

(Virtuális vállon veregetés érkezik tőlem is!)

Nézzük is, hogy milyen szempontokat vegyél figyelembe, mielőtt nekigyürkőzöl a honlapod szövegének megírásának:

Miért készül a honlapod?

Világos cél nélkül, amely valamilyen cselekvésre ösztönzi a látogatót, nem beszélhetünk szövegírásról semelyik weboldalon. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy mit szeretnél, mit tegyen a honlapodra érkező látogató:

  • iratkozzon fel a hírleveleidre?
  • kérjen ajánlatot vagy időpontot?
  • vásároljon? 

Ha megvan a célod, az nemcsak az írásban fog segíteni, hanem a további pontok megválaszolásában is.


Kihez szólsz?

Ha nem derül ki a látogató számára gyorsan és egyértelműen, hogy mit nyer veled, neki mi a buli abban, ha veled dolgozik

A célcsoport meghatározása az első lépések között kell, hogy legyen a weboldal szövegének megírásakor, mert lehetővé teszi, hogy a kommunikációdat az ő szükségletükre, preferenciájukra és a fájdalompontjaikra nyújtott megoldással személyre szabd. Tehát a „küldöm mindenkinek, aki szereti” hozzáállás itt sajnos nem működik, mert végül senki nem érzi majd megszólítva magát.

Pedig ha megszólítva érzik magukat a leendő vásárlóid és ügyfeleid, akkor nagyobb valószínűséggel lépnek veled kapcsolatba.


Mi az értékajánlatod?

Pontosabban:

mit nyer, aki veled dolgozik?

Az értékajánlatod tartalmazza a vállalkozásod által nyújtott egyedi előnyöket és értékeket, amelyekhez a felhasználó a közös munkátok révén hozzájuthat.

Fontos, hogy ez már a kezdőoldalon, legideálisabb esetben a címben és az alcímben jelenjen meg, tartalmazza a márka által ígért megoldást, és fejezze ki egyértelműen, hogy milyen előnyt nyújt a vásárlóknak.


Könnyen érthető szöveg

A célcsoportodnak szóló és könnyen értelmezhető szöveg azért nagyon fontos, mert így tudod majd hatékonyan átadni az üzenetedet.

Törekedj rövidebb, egyszerűen megfogalmazott mondatok használatára. Emellett legyen egy olyan vezető szál, amely értelmet ad az egész szövegnek, tükrözi a fő érveit, és az elejétől a végéig kézen fogva vezeti a látogatót.

Tudom, ezek nem gyorsan és egyszerűen megválaszolható kérdések, de szánd rá az időt, és írd össze a válaszokat:

Mi lesz a fő érv, amivel meg akarod győzni az olvasót?

Mi az a nagy központi gondolat, amivel azt akarod elérni, hogy az illető maradjon?


Meggyőző elemek

Ha tudod, hogy mi a célod és kihez szólsz, akkor azt is könnyen meg tudod határozni, hogy milyen problémákra nyújtasz megoldást a szolgáltatásoddal vagy a termékeddel. 

A kutatás a szövegírás legfontosabb része, amely során megismerheted a célcsoportod problémáit, összegyűjtheted a fájdalompontjait, majd ezzel a tudással felvértezve sokkal könnyebben rájuk tudod szabni az ajánlatodat.

Ha már rendelkezel honlappal, akkor is érdemes a fenti tanácsok alapján ellenőrizned, hogy valóban a stratégiádat és a céljaidat támogatja-e.

Már kisebb módosításokkal is nagy eredményt lehet elérni, például ha sikerül megszólítanod a célcsoportodat vagy kiemeled, hogy mit érnek el a segítségeddel, jelentős változást vehetsz majd észre a feliratkozóid vagy vásárlóid számában.

Habár újságíróként végeztem az egyetemen, a marketing szövegírást nekem is meg kellett tanulnom. Ezért mondom mindig, hogy a technika elsajátítható, csak legyen meg a szándék benned a fejlődésre!

És ha a szándék már megvan, akkor jó hírem van a számodra:

elindult a jelentkezés a a következő ingyenes webináromra, ahol megtanulhatod, hogy hogyan írd meg úgy a honlapod szövegét, hogy az támogassa a céljaidat!

Ugye Te is ott leszel?

Kattints ide, itt tudsz feliratkozni!

Megosztom
0

Kapcsolódó tartalom

weboldal szöveg
2023.03.27.

4+1 elem, ami nem hiányozhat a weboldalad szövegéből


Tovább
Videó készítése előtt írj forgatókönyvet.
2023.02.25.

Hogyan ne legyen tortúra a videókészítés?


Tovább
weboldal szöveg
2023.02.07.

7 gyakori hiba, amit ne kövess el a honlapod szövegének megírásakor


Tovább

Comments are closed.

Copyright 2022 © Evi Hernaez Copywriting | Webdesign: Sirius Media Group
Impresszum | ÁSZF | Adatkezelési tájékoztató | Jogi nyilatkozat
TANULJ VELEM

Biztos vagyok benne, hogy szívesen fogadnád ügyfeleidet egy kis keksszel egy kávéval. Én is ezt teszem: a weboldalam sütiket (cookies) használ. Sajátokat és harmadik felekét is. Azért teszi ezt, mert így elemezhetem a böngészésed, és személyre szabottabb szolgáltatást és hirdetéseket tudok kínálni Neked az érdeklődési köreidnek megfelelően. Ha folytatod a böngészést, vagy az OK gombra kattintasz, elfogadod a Sütikre vonatkozó irányelvemet. A beállítások menüpontban kikapcsolhatod őket.

Beállítások

Evi Hernaez Copywriting | CopyClub
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.

Funkcionális sütik

Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.

A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.

A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Kiegészítő sütik

Ez a weboldal a következő kiegészítő sütiket használja:

(Itt kell felsorolni azokat a sütiket, amelyeket még használunk a weboldalunkon.)

A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Süti szabályzat

További információk Adatkezelési tájékoztató