Logo EviHernaezLogo EviHernaezLogo EviHernaezLogo EviHernaez
  • FŐOLDAL
  • SZOLGÁLTATÁSAIM
  • RÓLAM
  • BLOG
  • KAPCSOLAT
TANULJ VELEM
✕
Vevőcsalogató árazási fortélyok 
2023.11.08.
Tehetség vagy megszerezhető tudás
2023.11.17.

Mi az a FOMO és hogyan használd erejét az értékesítési kampányaidban?

A FOMO a lemaradástól való félelem, vagyis a „Fear of Missing Out” kifejezésből létrehozott mozaikszó. Olyan érzelem, amely folyamatosan és természetes módon dolgozik mindannyiunkban, ezért hatalmas tömegeket képes megmozdítani.

A FOMO jelentése és működése

A FOMO az emberi agyban az érzelmi hatások és cselekvések egyik legerősebb kiváltója. Az emberek általában nem szeretnek lemaradni a számukra érdekes vagy fontos eseményről, lehetőségről. Főleg azokról nem, amiben mások már részt vesznek. Ez a félelem pedig arra ösztönzi őket, hogy szinte gondolkodás nélkül cselekedjenek.

Vegyünk egy hétköznapi példát

A hétköznapokban a FOMO-ról nekem sajnos a katasztrófaturizmus jut eszembe. Ez az emberi reakció egyértelműen a lemaradástól való félelem elvét igazolja. A szerencsétlenség sújtotta helyszíneken bámészkodók általában úgy gondolják, valamiről lemaradnak, ha nem látják saját szemükkel, mi történt. 

„Fear of Missing Out” az értékesítésben

Szolgáltatások és előfizetések értékesítési kampányaiban működik legnagyszerűbben ez a tényező. „Már több mint ötszázan vagyunk!” „Akik jelentkeztek, már alkalmazzák is az első leckében tanultakat!” Ismerősek az ilyen mondatok? Nem véletlenül. Szinte minden kampányban alkalmazzák, mert hihetetlen eredményeket lehet elérni vele.

Ha elolvasunk egy ilyen mondatot és történetesen célközönsége is vagyunk az adott ajánlatnak, egyből elkezd munkálkodni bennünk a kisördög: „ennyi ember nem tévedhet, ide nekem is mennem kell”. Ugye?

Hogyan használd a lemaradástól való félelem erejét

  • Hozz létre olyan ajánlatokat, amelyek csak bizonyos ideig érvényesek, és hangsúlyozd a ritka lehetőséget, amit bizony vétek lenne kihagyni.
  • Mindenképp emeld ki, ha egy terméked vagy szolgáltatásod csak korlátozott mennyiségben elérhető, hogy a vásárlók tisztában legyenek vele, mi történik, ha nem cselekednek időben.
  • Használj pozitív visszajelzéseket és ajánlásokat más vásárlóktól, hogy leendő vevőid lássák, hogy mások sem hagyták ki az ajánlatot.

Alkalmazd etikusan

Ezt a bizonyítottan hatásos módszert nyugodtan használhatod a vásárlói útvonal bármelyik fázisában, de az ígéretedet mindig tartsd be. A korlátozott idejű ajánlatot soha ne hosszabbítsd meg, és a kedvezményes árakat tényleg csak azoknak biztosítsd, akik határidőn belül vásárolnak tőled. 

Ezeknek az aprócska, de borzasztóan fontos szabályoknak a betartásával etikusan tudod használni a lemaradástól való félelem erejét leendő vásárlóid motiválására. Így értékesítésed sikeresebb, a megítélésed pedig sokkal pozitívabb lesz. 

Megosztom
0

Kapcsolódó tartalom

2023.11.17.

Tehetség vagy megszerezhető tudás


Tovább
2023.11.08.

Vevőcsalogató árazási fortélyok 


Tovább
2023.10.24.

4+1 ultrahatékony marketing eszköz


Tovább

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Copyright 2022 © Evi Hernaez Copywriting | Webdesign: Sirius Media Group
Impresszum | ÁSZF | Adatkezelési tájékoztató | Jogi nyilatkozat
TANULJ VELEM

Biztos vagyok benne, hogy szívesen fogadnád ügyfeleidet egy kis keksszel egy kávéval. Én is ezt teszem: a weboldalam sütiket (cookies) használ. Sajátokat és harmadik felekét is. Azért teszi ezt, mert így elemezhetem a böngészésed, és személyre szabottabb szolgáltatást és hirdetéseket tudok kínálni Neked az érdeklődési köreidnek megfelelően. Ha folytatod a böngészést, vagy az OK gombra kattintasz, elfogadod a Sütikre vonatkozó irányelvemet. A beállítások menüpontban kikapcsolhatod őket.

Beállítások

Evi Hernaez Copywriting | CopyClub
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.

Funkcionális sütik

Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.

A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.

A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Kiegészítő sütik

Ez a weboldal a következő kiegészítő sütiket használja:

(Itt kell felsorolni azokat a sütiket, amelyeket még használunk a weboldalunkon.)

A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Süti szabályzat

További információk Adatkezelési tájékoztató