Hosszú vagy rövid szöveget írj?
2022.03.25.5+1 weboldal, ha gőzöd sincs, hogy miről posztolj vagy blogolj
Vállalkozó vagy, és írnod kell?
Ha vállalkozásod van, akkor egészen biztosan hallottál már a tartalommarketingről és a közösségi média platformok jelentőségéről. Hogyne hallottál volna, hiszen a csapból is ez folyik! Hogy blog itt, pr- cikk ott, posztolj Facebookon, Instán, LinkedInen, csinálj videókat TikTokra, storytelling, copywriting, értékes tartalom, edukáció, stb., stb…
A vállalkozás indításakor még lelkes is vagy, csinálod a színes-szagos content terveket, rózsaszínnel jelölöd a Insta posztokat, kékkel a Facebookosokat, felírsz egy csomó cikktémát. Aztán elindulnak a dolgos hétköznapok, rohannak egymás után, szépen kilövöd az éterbe az összes lejegyzett ötletet…és hoppá, azon kapod magad, hogy már hetek óta nem posztoltál, a blogba pedig két hónapja ment ki az utolsó cikk.
Az oké, hogy bedarál a mókuskerék, de idővel rájössz: a JÓL kivitelezett tartalommarketing bizony nem heti fél órás munkát igényel. Megtanulsz időgazdálkodni, veszel szuper tartalomtervezőt (ezt a tervezőt NAGYON ajánlom, tényleg hiánypótló és hihetetlenül átlátható), és előre bekalkulálod, hogy mikor ülsz le posztokat tervezni…
csak aztán rájössz, hogy fogalmad sincs, miről írj!
Szerencsére a tudatos közösségi média kommunikáció egyre jobban fejlődik, és ma már szuperebbnél szuperebb megoldások vannak arra, ha nagyon elakadnál a valóban hasznos tartalom gyártásában. Ajánlom például a magyar piac (tudtommal) első olyan előfizetéses megoldását, mely során minden hónapban 3 iparágra kifejlesztett posztmintákat kapsz (Zsolya Social Bank).
Ha azonban mégis úgy döntenél, hogy szeretnéd saját magad megoldani ezt a feladatot, mert képes vagy rá/ szívesen foglalkozol vele/ még véletlenül sem akarsz másokhoz hasonlítani, akkor az alábbi oldalakat használd! Egyenként kipróbáltam mindegyiket, bizton állíthatom, hogy rengeteget segíthetnek egy-egy „üres lap” epizód során (amikor teljesen leblokkolsz, és tényleg lövésed sincs, hogyan kezdj hozzá az íráshoz).
Sorban bemutatom őket, hogy aztán Te magad dönthesd el, segítségül hívod-e majd valamelyiket.
Feedly:
Ez egy olyan közösségi média- rendszerező program, amely lehetővé teszi, hogy egy böngészőből vagy az ingyen letölthető okostelefon applikációból elérd az összes hírt és frissítést különféle blogokról és más, a rendszer által támogatott oldalakról.
Én az ingyenes verzióját használom, és azért szeretem, mert nagyon jól átláthatóan összefogja az összes, számomra szakmailag releváns blogot. Nem kell egyenként belépegetnem rájuk, és észben tartani, hogy mikor várható új cikk, hanem kapom az értesítést a Feedlytől, és már olvashatom is a legújabb cikket. Ezekből pedig mindig naprakészen és megbízhatóan inspirálódhatok az aktuális trendekről.
Hátránya, hogy csakis angolul érhető el, Magyarországon pedig még egyáltalán nem terjedt el. Ha beszélsz angolul (vagy spanyolul), akkor viszont telitalálat: előtted a rengeteg téma!
Google Trends:
„Fedezze fel, hogy mire keres rá a világ!”
Kell ennél egyértelműbb felhívás arra, hogy megtudd, mire kíváncsiak az emberek?
A Google Trends egy ingyenes Google-eszköz, amely különböző kulcsszavak keresési trendjeit mutatja be.
A Google Trends segítségével megtudhatjuk a szavak népszerűségét, és összehasonlíthatjuk őket másokkal, hogy lássuk, melyik az a szó, amelyet a projektünkben a legjobban szeretnénk népszerűsíteni. (Seo optimalizásáshoz tökéletes program, de azért nem kell ám túlzásba vinni! Ne feledd: nem az algoritmusnak írsz, hanem embereknek.)
Tartalmaz egy olyan részt is, ahol országonként és (hazánk esetében) megyék szerint mutatja a trendeket, valamint a keresőbe bevitt kulcsszóhoz kapcsolódó témákat.
Jól el lehet szöszmötölni vele, de a használata annyira egyszerű, mint a Google- é úgy általában. Beírod a keresett szavakat, kifejezéseket, és már meg is van a statisztika arról, hogy kiket érdekelnek, hol, és mennyire. A példában a „coaching” szót mutatom meg, de nyugodtan lehetsz sokkal specifikusabb is.
BuzzSumo:
A BuzzSumo igen kedvelt szoftver az amerikai és spanyol marketingszakemberek körében.
Ez egy olyan eszköz, mely lehetővé teszi bármely felhasználó számára, hogy megtudja, melyek a legnépszerűbb tartalmak az interneten. Néhány perc alatt elemezhető, hogy egy adott területen mi a legkeresettebb információ.
Bizonyos kulcsszavakra riasztásokat állíthatunk be, így mindig naprakészek lehetünk.
A mellékelt képen a „curly girl method” kifejezést írtam be, és rögtön egy sor ötletet kaptam arra, hogy miről is lehetne írni a témában.
Nagy segítség lehet a stratégiáidhoz, ha tudod, mit csinálnak a versenytársaid, illetve ha tudod, mi működik náluk, és mi nem. A BuzzSumo lehetővé teszi, hogy gyorsabb és pontosabb elemzést készíts.
Nagy hátránya, hogy csak 30 napig (vagy 100 keresésig ingyenes), de ha ügyes vagy, a grátisz verzióból is rengeteg témaötletet kaphatsz.
Answer The Public:
az én személyes kedvencem!
Imádok elszöszölni vele, bár nagy szívfájdalmam, hogy az ingyenes verzióban csak napi 5 keresést lehet indítani. Igaz, ebből az 5 keresésből is témajavaslatok végtelen sorát kapjuk.
Egy kulcsszó alapján megmutatja nekünk a felhasználók által az interneten feltett összes kérdést, keresést és kapcsolódó javaslatot. Egyszerűen csak meg kell adni a nyomon követendő kulcsszót, beállítani az országot és a nyelvet, és máris megkapjuk az adott kulcsszóra a keresőmotorokban végzett keresések teljes eredményét táblázatokban és betűrendben összefoglalva.
Elképesztően alapos és teljesen átlátható a felülete!
Sajnos magyar nyelven még nem elérhető, de Magyarország már beállítható rajta, vagyis angolul bár, de a valós magyarországi kereséseket kaphatjuk meg. Amikor én kezdtem használni, akkor még csak 4 nyelven létezett, másfél év alatt azonban már 16 nyelven kereshetünk. Rohamosan fejlődik, hiszen az egyik legkomplexebb tartalomkereső program a piacon.
A copywriting kifejezésre keresve ezt a képet kaptam. Hát nem gyönyörűen ez a rengeteg témajavaslat?
Ubersuggest:
Az Ubersuggest egy ingyenes kulcsszó-kombináló eszköz, amellyel két legyet üthetsz egy csapásra, ha van saját weboldalad: egyrészt tökéletesen kielemzi a honlapodat SEO és SEM szemszögéből, másrészt pedig képes rövid időn belül több kulcsszó-kombinációt javasolni a keresőbe beírt kulcsszónak megfelelően.
Ha szánsz rá egy kis időt, könnyű megtanulni a használatát, és igazán jó tippeket kaphatsz arra, hogy milyen témákra keresnek rá a kulcsszavaiddal kapcsolatban. Persze itt is limitálva van a keresések száma, az ingyenes verzióban 3 keresést indíthatsz naponta, de témakutatáshoz ez is bőven elég. A képen szintén a saját szavamra kerestem rá.
+1
Google Alerts:
Bevallom, mint a mellékelt képen is látható, nem ástam bele nagyon magam ennek az ingyenes Google eszköznek a használatába, mert a fentebb említett oldalakból bőven tudok ihletet meríteni. Mégis megemlítem a felsorolásomban, mert ha van időd és kedved egyenként beállítani a követendő szavakat, akkor valóban hatékony lehet.
Nem mellékesen pedig az is nagy pluszpont a javára, hogy a saját neved/márkádat is beírhatod, és így első kézből kapsz értesítést arról, ha keresést indítottak vele.
A tartalomgyártás és az állandó online jelenlét igazi kihívás egy vállalkozás életében. A mindennapi feladatok mellett vagy után bizony sokszor nem jut elég energia vagy idő. Ha mégis úgy érzed, szeretnéd saját kézben tartani a márkád kommunikációját, akkor használd ezeket az oldalakat, megkönnyíthetik a mindennapi tartalomgyártást.
Remélem, hasznosnak találtad ezt az összefoglalót!
Ha bármilyen kérdésed van, írj nyugodtan kommentben vagy küldj üzenetet!
Örömmel válaszolok!