Hosszú vagy rövid szöveget írj?
2022.03.25.Szöveg vs. Dizájn
2023.02.02.5+1 szuper trükk a bevételeid növeléséért
Hogyan tüntesd fel úgy az áraidat, hogy sokkal értékesebb legyen a vásárlóid számára amit kínálsz?
Ha azt mondom neked, hogy valami 4490 forintba kerül, el tudod dönteni, hogy ez sok vagy kevés?Valószínű, hogy visszakérdeznél, hogy miről van pontosan szó.
Tegyük fel, hogy ezért az árért végtelen számú filmet és sorozatot nézhetsz az otthonod kényelméből bármikor, akkor hamarabb kattintanál a vásárlás gombra, mintha csak annyit hallanál, hogy ez egy streaming lehetőséget nyújtó szolgáltató havidíja.
Pedig egyik esetben sem állítok valótlant, mégis, ha úgy mutatom be a terméket vagy szolgáltatást, hogy annak értékét jobban át tudod érezni, jobban érzékeled, akkor nyugodtabban és szívesebben vásárolsz, mert meggyőzted magad, hogy jó vásárt csináltál. A saját terméked vagy szolgáltatásod eladása esetében is mindig legyen ez a célod.
Érd el, hogy a célcsoportod úgy érezze, veled igazán jól járt!
Hogy lásd, mennyire egyszerű is lehet ez a gyakorlatban, összegyűjtöttem 5+1 olyan pszichológiai trükköt, amelyek segítségével sokkal vonzóbbá teheted a kínálatod ár/érték arányát.
Fontos, hogy az alábbiakban nem félrevezetésről beszélünk, nem szabad becsapni a vásárlóinkat, de legyünk abban biztosak, hogy megmutatjuk nekik, miért lesz sokkal könnyebb és boldogabb az életük, ha minket választanak!
Nem csigázlak tovább, nézzük is, hogy mi az, amit akár azonnal be is vethetsz:
1. Havi előfizetésnél mutasd meg, hogy mennyibe kerül naponta a havi vagy éves előfizetés.
Természetesen meg kell mutatni, hogy mennyibe kerül havonta, de bontsd le napi összegre is. A fenti példánál maradva, ha a Netflix havidíját, ami jelenleg 4490 Ft, elosztom 31-el, akkor naponta mindössze 150 forintért lesz lehetőségünk pihenni és szórakozni. Ugye mennyivel jobban hangzik?
Főleg, hogy ennyi pénzből talán egy doboz gyufát lehet manapság venni, no de nem ám a 10 darabos nagy csomagot!
Persze, nem így kell mindenhol kommunikálni, hogy 4490 forint/hó, vagyis napi 150 forint, de a kampányod során valahol érdemes megmutatni. Feltüntetni egy landoló oldalon, beleszőni valamelyik hirdetés szövegébe, vagy megemlíteni a weboldalon, esetleg a webshopban. Ez persze inkább a havi előfizetéses szolgáltatásokra vonatkozik, de mindenképp érdemes így lebontani, hogy kisebb árat lásson mellette a potenciális vásárló.
2. Ha magas az ár, akkor nagyon pontosan határozd meg.
Ha valami 212.420 forintba kerül, akkor ne azt mondd, hogy 200 ezer forintba kerül. Talán azt gondolnád, hogy hú, hát biztos jobb, ha lefelé kerekítek, mert az vonzóbbá teszi az ajánlatot. Ez nem így működik. Sokkal több vásárlást generálhatsz, ha pontosan megadod a végösszeget. Hogy miért?
Azért, mert a pontosan megadott számokat látva kisebb mennyiségekre asszociálunk. Ugye milyen érdekes?
3. A magas árnál a termék mindig bal oldalon, az ár pedig a jobb oldalon legyen feltüntetve.
Alacsony árnál, ha az olcsóságra szeretnéd tenni a hangsúlyt, akkor pedig fordítva legyen: a termék legyen jobb oldalon és az ár legyen bal oldalon.
Hogy ez miért így működik?
Mert így az általad kínált termék vagy szolgáltatás jellemzői alapján döntenek, nem pedig az ár miatt. Hogyha magasabb árról van szó, ez nagyon-nagyon jól bevált dolog. Ha jobban megfigyeled, minden jól működő landolóoldal, vagy a jól működő, jól felépített webshopok is ezt a trükköt alkalmazzák. Termék bal oldalon, ár jobb oldalon, hogyha drágább a termék.
4. Az árat indokló költségeket mindig emeld ki.
Ha egy webáruházban azt olvasod a termékkategóriánál, hogy „pólóink puha pamutból készülnek”, és mondjuk húszezer forint egy póló, az ára indokolatlanul magasnak tűnhet.
Ha húszezer forint egy póló, és konkrétan a termék jellemzőjéhez írod azt, hogy például „pólóink bio pamutból készülnek”, a potenciális vásárlók már egyből indokoltabbnak fogják érezni a magasabb árat.
Ez a módszer természetesen bárhol alkalmazható, nemcsak pólóknál. A lényeg az, hogy minden témában próbáld meg megkeresni azt az exkluzivitást, ami alátámasztja az árat, és arra helyezd a hangsúlyt.
5. A 100 ezer forint alatti árnál az árengedményt mindig százalékkal fejezd ki.
Ez egy nagyon-nagyon fontos trükk. Hogy miért így működik az emberi agy? Nem megyek bele ebbe sem külön, de kezdd el alkalmazni, és hidd el nekem, hogy tényleg jobb eredményeid lesznek.
Ez azt jelenti, hogy ha 20 ezer forintba kerül például egy termék, akkor ne azt mondd, hogy 2000 forint a kedvezmény, hanem azt, hogy 10%.
De ha 100 ezer forint fölött beszélünk az árról, akkor jobb, hogyha összegben adod meg. Például, valami 250 ezer forintba kerül és te 30 százalékos akciót szeretnél rá indítani. Ebben az esetben ne azt mondd, hogy 30 százalékkal alacsonyabb most az ára, hanem mondd azt, hogy ez most 75 ezer forinttal kerül kevesebbe. Tudat alatt ugyanis ilyenkor sokkal meggyőzőbb az, ha összeget látunk, mint a százalékkal kifejezett árengedmény.
Ökölszabály, hogy nézd meg, vásárlóidnak melyik változat tűnik értékesebbnek: 30 százalék jobban hangzik, mint mondjuk 2000 Ft, de a 75000 forint kedvezményre jobban felkapja bárki a fejét, mint a 30%-ra.
+1 Mindig legyen vizuális kontraszt az engedmény feltüntetésénél.
Vesd be a színek erejét!
Tehát például feketével van feltüntetve az ár. Ha adsz 10% kedvezményt, vagy 75.000 forint árengedményt, mindig emeld ki mondjuk narancssárgával. Más színeket is használhatsz természetesen, itt az a lényeg, hogy mindig üssön el a kedvezmény értéke/mértéke az eredeti ár színétől.
Őszintén szólva órákig lehetne még az árak feltüntetéséről beszélni, de ezek azok a trükkök, amik a legjobban működnek, és amiket akár már most is alkalmazhatsz a saját írásos kommunikációd során az árak feltüntetésekor.
Egyébként azért imádom ezt az egész meggyőző szövegírás témakört, mert elképesztő, hogy hogyan működik az emberi agy. Hogy hogyan működik a tudatalattink, és hogy akarva-akaratlanul is befolyásolva vagyunk ilyen marketing trükkök által.
Ezért hangsúlyozom azt újra és újra, hogy a meggyőző szövegírás megtanulható, hiszen pontosan az ilyen trükkökön alapszik.
Ha akarjuk, ha nem, ugyanúgy működünk mindannyian.
Még akkor is, ha azt gondolod, hogy a te füled már nagyon ki van hegyezve az ilyen marketing fogásokra, tudatalattid akkor is úgy fog működni, és minden egyes potenciális vásárló tudatalattija így működik.
Szeretnéd képezni magad a témában? Iratkozz fel a hírlevelemre, hogy első kézből értesülhess, amint újra nyitom a CopyClub kapuját.